hoi...meh la singgah !!!!

Walaupon pointer macam gampang, tapi aku bahagia di sini...



Friday, June 24, 2011

Aku bagi resume tipu, depa bagi harapan palsu. Sapa lagi shaiton ?

Patut nya dah dekat hujung bulan ini aku dah boleh bersenang lenang dengan gaji 5K pertama aku. Dan waktu hujung bulan ni la aku biasanya akan memilih pulau-pulau yang tidak berpenghuni untuk menenangkan fikiran selepas bekerja hempas kepala di sebuah syarikat perbankan terkemuka di Malaysia.

Eceh. Apa aku merepek ni ? Takpe. Go on je.

Senanya aku tak dapat keja lagi. Buat pengetahuan stalker sekalian, aku bukan malas nak carik kerja. Cuma aku malas nak start pegi kerja. Tengok . Ada bezakan ?

Sudah berpuluh interview aku pergi. Dari Aloq staq sampai ke Kuala Perlis sume interview aku sapu. Tapi bukan tak nak terima offer mereka. Cuma mereka yang tak nak terima offer aku. Ayoyo. Sedih sekali.

Dan sebagai seorang graduan yang mempunyai result nyawa-nyawa ikan , aku selalu berdoa kepada Tuhan agar mempermudahkan sesi temu duga aku kelak.

Di bawah merupakan dialog sewaktu sesi temu duga aku yg lepas. aku letak dlm blog sebab senang kepada sesiapa yang buat rujukan untuk sesi temu duga nanti.


Tipu 1 

Err. Mr. Amir. Actually, our company needs a supervisor to monitor our employees. But based on the resume given, u r too much qualified and respectful for this job. By the way, I’ll call ur later.

Tipu 2

Emang nya kedai tante ingin mencari bibik baru. Ooo walah. Ganteng amet ya kamu sih. Tante mau kamu kerja dengan tante serta merta boleh sih?

Tipu 3

What is ur name? Amir Ridzuan rite ? Yeah, ur name is very nice. And u r not suitable to work here because u r very nice person. We will recommend 2 u for the branch manager position.

Tipu 4

This company is very lucky today because u r here for the interview. Good luck. Pape hal kami roger !

Tipu 5

Comel nye adik ni. Nak datang interview ye ? alolo… cian nye dia. Nanti untie kasi borang nak isi ye. 


* berguna x ?


Kepada shaiton yang bernama Azim Korek, sumpah aku jelas kat ko. Jadi cikgu B.I kat sekolah rendah adalah pengalaman yg paling best. Income masyuk lak tuh. G kelas t bawak google translater la ko jim :P
Btw, Gud luck dude. First gaji mesej aku. Biar aku setting tempat kat mana nak habiskan gaji ko.

***

Oh ye.

Di kesempatan ini, aku nak cakap yang aku nak mintak maaf kat Izrol Ikbal sebab banyak buat salah kat ko.

Aku tau aku ni tak penah buat salah kat ko tapi aku nak mintak jugak.

Semoga Tuhan ampunkan dosa besar ko. Aku yakin dan percaya kita akan berjumpa di sana kelak.

Kami semua akan rindu kat ko. :'(





Ingat lagi tyme ni. Kita sume g bundle sebab nak cari baju kuliah ko. Time tu ko xde duit. Kami sume yang support ko. ( Izrol Ikbal berdiri paling kiri sekali)

Aku mintak maaf sebab xdapat lawat ko buat kali terakhir. sebab malam tu aku xde mood lepas kalah main judi dengan fikri. aku tau ko nazak. sebab tu aku xmau pegi.


* Scroll bawah






















*Lagi
































* Jangan malas !!!





































* Sikit lagi























* Sape yang tak kenal Izrol Ikbal mesti ingat budak ni dah takde . Aku pedajal ko sebab ko tak mau kemas kulit durian malam tadi. OOO… Pandai makan tak pandai kemas. Sampai aku maki wandin sebab kulit durian. sori wandin.Yeah ! Aku dendam. HAHA

*Sumpah aku baru tahu yang blog ini kita boleh kaler2 tulisan kita macam nak kaler hijau ke, kuning ke, merah ke, pink ke, nak kasi besar ke, nak kasi kecik pon boleh. Ni yang eksaited lebih nak tulis blog ni. Jumpa lagi di post terbaru saya 5 minit dari sekarang.

2 comments:

Anonymous said...

sian izrol~~~huhuhu

kamuS said...

hahahahaahahaahahahahaahahahahaha..... sekian trima kaseh =)