hoi...meh la singgah !!!!

Walaupon pointer macam gampang, tapi aku bahagia di sini...



Tuesday, June 28, 2011

Atm Punya Hal !

ada 1 cerita. kalo aku cerita benda ni sumpah orang-orang perempuan kat uitm arau akan buat demonstrasi bogel  secara aman depan HEA menuntut aku menarik balik kata-kata aku. Ada aku kisah ?

Sebelum turun main bola petang semalam, aku pegi la atm maybank sat. Kira-kira aku nak keluar duit sebab nak belanja anak aku si along yang dapat 3D 2E dalam UPSR baru-baru ni. Alhamdulillah berkat tidur dalam kelas time cikgu mengajar. Sesampai aku kat atm tu, aku perhati ada 4 orang perempuan kat depan aku. biasa la tabiat orang perempuan, yang nak keluar duit sorang, yang tukang perhati 3-4 orang.takpe lah. kita lupakan pasal tabiat orang perempuan yang ganjil tu . 

Dekat 5 minit aku tunggu budak perempuan tu cuq duit. aku jeling-jeling sikit apa yang di buat nya lama sangat ni. Aku nampak dia tekan butang baki simpanan. Banyak lagi duit perempuan ni. dalam 1000++ gitu. Patut la dia berdiri senget ke kiri. Nak suruh aku intai la tu. Takpa-takpa. 


Lepas cek baki, aku nampak dia tekan akaun semasa. Gila bapak. Muka macam serangga kena lenyek pon dah ada akaun semasa. Tapi lepas tu dia tekan butang cancel. Aku agak dah. Haha. Sambil sembang-sembang dengan member-member dia, dia sambung balik tekan-tekan butang. Dalam hati macam nak cuit bahu dia pastu nak tanya sedap sangat ke tekan butang-butang tu? Takpa. Aku sabar lagi. 

Paling aku naik hangin bila sorang member perempuan tadi cucuk perut perempuan yang tengah cuq duit tadi. Apa lagi, melatah la perempuan yang tengah cuq duit tadi sebijik macam muka babun laut. jangan tanya aku muka babun laut tu macam mana. sebab aku pon tak tahu. Aku cakap babun laut sebab aku sedang menaip dalam keadaan yang amat marah dan garang...Grrrrr.... 


Takat buat muka macam babun laut aku tak kisah. Ni siap sebut benda benda yang ada dalam kain baju. Aku rasa macam kena hempap dengan konkrit sepuluh tan. asal aku yang rasa malu aku tak tahu. 


ayoyo. penat aku menunggu urusan perempuan ni. Last sekali, dia tekan cancel. Kad keluar. Memang time tu aku nak maki sorang-sorang perempuan depan aku.


Aku ingat lepas perempuan tu ambik kad dia dari mesin atm tu kira turn aku pulak la. So, aku ke depan sikit. Tiba-tiba perempuan tadi masuk balik kad atm dia. Aku dengar dia cakap kat member dia yang dia kena keluar duit juga sebab nak beli buku calculus. So, aku nak tanya la kat sini, course apa yang ada subjek calculus dalam silibus belajar dia ? Kimek tul 

Kat sini, aku nak bagitau perbezaan antara orang laki dengan orang perempuan time cuq duit kat atm. So, lepas ni kalau nampak ada 2 orang perempuan berator depan atm dan 10 lelaki beratur depan atm, pilih yang 10 orang tu. Aku dah nasihat ! 

Orang laki

1) Berdiri depan atm
2) Masuk kad
3) Tekan no pin dan total duit yang nak kuar (biasa nya cukup untuk seminggu)
4) Tekan ok. Ambik kad. Ambik duit. Resit tu pon jarang ambik sebab orang laki boleh congak jumlah duit yang tinggal selepas bawak kuar.

atau

1) Berdiri depan atm
2) Masuk kad
3) Tekan no pin dan total duit yang nak kuar rm 100
4) Skrin atm menunjukkan baki tidak mencukupi. Kad keluar sendiri.
5) Booo..... keh3

Orang perempuan

1) Berdiri depan atm
2) Buka handbeg
3) Cari kad bank
4) Masuk kad
5) Kad kena reject sebab ade habuk dekat cip kad
6) Keluarkan kad. Gosok2 sikit cip kad guna tudung 
7) Masuk kan kad balik
8) On handset. Search atm pin no. 
9) Tekan no pin. 
10) Baca iklan yang ada kat atm selama 5 minit
11) Tekan baki terkini. 
12) Print slip
13) Tenung slip tu selama 1 minit 
14) Tekan ok di butang akaun semasa
15) Tekan cancel sebab sepatutnya kena tekan dekat butang akaun simpanan
16) Tekan akaun simpanan
17) Mula memasukkan jumlah wang yang nak dikeluarkan
18) Tekan Rm 155
19) Tekan cancel sebab salah masukkan jumlah
20) Tekan Rm 150
21) Tekan ok
22) Time mesin tengah nak kuarkan duit, sembang dengan kawan tentang abang dewan makan yang hensem
23) Ambik kad. Ambik duit. Wajib ambik resit
24) Jalan 3 langkah
25) Patah balik ke atm sebab tak puas hati dengan jumlah baki
26) Masuk kan kad. masukkan pin. 
27) Tekan butang baki terkini
28) Print slip
29) Tekan tiada apa-apa urus niaga lagi.
30) Ambik kad
31) Sorok slip dalam dompet



Di bawah merupakan testimoni pengguna atm yang terpantas : 



Ajim menggunakan siku untuk mengelakkan jari nya terdedah dari jangkitan kuman para peng- cuq duit.




Si sengal ni cuba mengorek duit selepas menyedari akaun bank nya hanya tinggal rm 2. 56 



si pokcek menggunakan lesen memandu untuk kuarkan duit walaupon dia orang Kelantan. Macam xde kaitan je. Takpe. Kita abaikan. 


Tapi, tak sume perempuan camni okeh? 


oh.tengs to ikbal,fikri, bub, alang dan wan bab bawak aku pegi karok malam tadi. dapat hilang tension sikit. dengan 2-3 buah lagu pon dah cukup. aku tahu suara aku memang sedap. sebab tu dorang tepuk2 tangan masa aku nyanyi. HAHA



Ok. Hati pon dah tenang, perut pon dah kenyang. Badan pon dah wangi. Mana bini aku ni ?  
:p

1 comment:

::diachewa:: said...

sesedap rase buat comparison...xsemua girl cmtuh ok...

kos dip sains kuantitatif yg ade subjek calculus ok....